Vorträge

TerminOrtThema

16.09.2011

Karlshochschule International University Karlsruhe Conference “Branded Spaces”

Naming rights for sports stadiums – sponsor of stadiums versus club sponsors: Who makes the proper brand?

20.11.2009

17. Sportkreistag des Sportkreises Hohenlohe e.V. in Niedernhall

Corporate Social Responsibility im Sport – Ein neuer Ansatz oder „alter Wein in neuen Schläuchen“?

15.10.2008

Sponsorentreffen ChemCats Chemnitz e.V.

Markenmanagement – Einsatzmöglichkeiten im und mit Sportsponsoring

17.10.2007

1. Forum Empresas y Deporte y Negocios in Madrid, Spanien

Financiación de Grandes Eventos Deportivos - FIFA World Cup Germany 2006

26.09.2007

18. Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft in Hamburg

Die Vergabe von Namensrechten an Stadien und Arenen - Fluch oder Segen für Kommunen?

14.09.2007

15thEuropean Sport Management Congress in Turin, Italien

How effective are stadium naming rights as a sport marketing tool?

12.05.2007

Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie e.V., Magglingen/Schweiz

Methodische Überlegungen und empirische Ergebnisse
zur Markenwertanalyse im Lizenzfussball

10.04.2007

ATP Masters, Madrid

Evaluation of the WTA Sony Ericsson
Championships Madrid 2006

17.11.2006

5. Deutscher Sportökonomie-Kongress Köln

EVENQUAL - Ein Verfahren zuz zielgruppenspezifischen Bestimmung der Qualität von Sportveranstaltungen

20.04.2006

Tilburg, The Netherlands

Naming rights as a marketing tool, Presentation at 2. Meeting Special Interest Group Sportmarketing

28.03.2006

Institute for Sport Studies, Hanze Hogeschool Groningen, The Netherlands

The marketing and sponsoring concept of FIFA World Cup Germany 2006, Presentation International Week

08.02.2006

Helsinki Business School, Finland

Well-being through everyday exercising und eating habits, Presentation at the 5th Haaga Winter School

30.01.2006

Marketing-Club Oberfranken, Bamberg

Namingrights als Marketing- und Finanzierungsinstrument

13.12.2005

Breda University of Professional Education, The Netherlands

The financial concept of FIFA World Cup Germany 2006

09.11.2005

Örebro University, Sweden

FIFA World Cup 2006 – Arenas, Infrastructure, Bidding process

19.10.2005

Universidad Autonomá de Madrid, Spain

The marketing Concept of FIFA World Cup Germany 2006

08.03.2005

Växjö Univeristy, Schweden

Development of Academic Sportmanagement Programmes, Keynote Speech at the Inauguration Meeting of the Swedish Association for Sport Management

08.03.2005

Växjö Univeristy, Schweden

Cooperations between Sports Organizations and Universities, Presentation at the Inauguration Meeting of the Swedish Association for Sport Management

10.02.2005

Vierumäki Sports Institute, Finland

Principles of Leisure Marketing – The case study of Nordic Walking, Presentation at 4th Haaga Winter School

02.12.2004

4. Deutscher Sportökonomie-Kongress, Köln

Naming Rights als Marketing- und Finanzierungsinstrument, Vortrag im Rahmen des Symposiums „Vermarktung von Sportanlagen“

07.11.2004

University of Örebro, Schweden

Financial concept of the Football World Cup 2006 in Germany

24.07.2004

12th European Sportmanagement Seminar 2004 in Leuven, Belgium

Youth Development Concepts in Germany

06.02.2004

Haaga Polytechnic, National Olympic Sports Center at Vierumäki, Finland

Using sport for brand building, Presentation at 3rd Haaga Winterschool

08.11.2003

University of Örebro, Schweden

Developing an academic sportmanagement programme – some ideas and suggestions out of 20 years expierence in Germany, Opening presentation

29.09.1997

1. Kölner Sportökonomie-Kongress

Die Sequentielle Ereignismethode - Das Instrument zur Messung der Dienstleistungsqualität im Sport?

03.10.1996

4th European Congress on Sport Management, Montpellier, France

On the Importance and Analysis of Service Quality in Sport Management

23.09.1995

9. BODYLIFE-Fachtagung, Karlsruhe

Workshop: Stärken-/Schwächenorientierte Analyse der Dienstleistungsqualität von Fitness-Einrichtungen