Veröffentlichungen


  • Nesselhauf, L; Fleuchaus, R; Theuvsen, L, (2019), "What about the environment?", International Journal of Wine Business Research, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/IJWBR-09-2018-0049
  • Nesselhauf, L; Deker, J.; Fleuchaus, R, (2017). Information and involvement: The influence on the acceptance of innovative wine packaging, International Journal of Wine Business Research, 29(3), August.
  • Nesselhauf, L; Deker, J.; Fleuchaus, R, (2016). Old wine in new bottles? The impact of information on the acceptance of innovative wine packaging. In: Proceedings of the 9th International Conference of the Academy of Wine Business Research.
  • Klohr, B.; Fleuchaus, R.; Theuvsen, L. (2014). Who is buying sustainable wine? A lifestyle segmentation of German wine consumers. In: Proceedings of the 8th International Conference of the Academy of Wine Business Research.
  • Klohr, B.; Fleuchaus, R.; Theuvsen, L. (2013). Sustainability: Implementation programs and communication in the leading wine producing countries. In: Proceedings of the 7th International Conference of the Academy of Wine Business Research.
  • Klohr, B. Fleuchaus, R.; Theuvsen, L.; Gemmrich, A.R. (2012). Nachhaltigkeit in der Weinwirtschaft im unternehmens- sowie produktbezogenen Kontext unter Berücksichtigung ökologischer, ökonomischer und sozialer Aspekte. In: Schultz, H.-R.; Stoll, M. (Hrsg.): Deutsches Weinbau Jahrbuch 2013: 119-126.
  • Ghvanidze, S., Fleuchaus, R., Theuvsen, L.: Segmentierung der Weinkonsumenten hinsichtlich der Präferenzen für Weinherkunftsländer. In: Proceedings of the 34th World Congress of Vine and Wine | OIV 2011, ISBN: 978-989-20-2449-3 . URL: https://skyros.eventszone.net/oiv2011/myAbstracts/files/img0345-1.pdf
  • Ghvanidze, S., Fleuchaus, R., Theuvsen, L.: Country-of-Origin Effect of Georgian Wine on German Wine Consumers. In: 6th AWBR International Conference, Bordeaux, 9-10 June 2011. URL: http://academyofwinebusiness.com/wp-content/uploads/2011/09/28-AWBR2011-Ghvanidze-Theuvsen-Fleuchaus.pdf
  • Ghvanidze, S., Fleuchaus, R., Theuvsen, L.: Die Bedeutung des Weinherkunftslandes für die Wahrnehmung der Weinkonsumenten - Eine Kausalanalyse. In: Clasen, M., Schätzel, O., Theuvsen, B. (Hrsg.): Qualität und Effizienz durch informationsgestützte Landwirtschaft, Fokus: Moderne Weinwirtschaft. Referate der 31. GIL-Jahrestagung 24-25. Februar 2011, Oppenheim. S. 73-76
  • Fleuchaus, R., Arnold, R.C.: Weinmarketing: Kundenwünsche erforschen, Zielgruppen identifizieren, innovative Produkte entwickeln. Wiesbaden 2011.
  • Ghvanidze, S., Fleuchaus, R., Theuvsen, L.: Country-of-Origin-Effects des georgischen Weines auf die deutschen Weinkonsumenten: Eine Kausalanalyse. In: 33rd World Congress of Vine and Wine (OIV), June 21th – 25th 2010, Tbilisi (Georgia)
  • Arnold, C.G., Fleuchaus, R.: Different Drinkers - Different Desires: A Review of Segmentetion in Wine Marketing Research, in: Marketing & Communication, Market Management 3/2008: S. 74-93
  • Fleuchaus, R.: Globalisierung der Weinwirtschaft: Hat der Deutsche Wein noch eine Chance, in: Deutsches Weinbau Jahrbuch 2007, S. 15-19
  • Fleuchaus, R.: Die Zukunft gehört dem Kunden, in: Deutsches Weinbau Jahrbuch 2006, S. 24-28
  • Bernd, C., Fleuchaus, R., von Keitz, B.: Werbetests: Haben sie etwas mit dem Markterfolg zu tun? In: Planung & Analyse, 3/2000, S. 16-21